חמץ ידוע אם מועיל לו ביטול
כתב הרמב"ם בפרק ב' מהלכות חמץ ומצה הלכה ב' מצות עשה מן התורה להשבית החמץ קודם זמן איסורו וכו' ומהי השבתה זו האמורה בתורה שיסייר
כתב הרמב"ם בפרק ב' מהלכות חמץ ומצה הלכה ב' מצות עשה מן התורה להשבית החמץ קודם זמן איסורו וכו' ומהי השבתה זו האמורה בתורה שיסייר
היה איתנו איש החסד ר' יצחק סולטן ז"ל ונלקח מאיתנו. תמיד היה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה במרכז התורה רכסים שם הטביע את חותמו באהבה
א. חייב אדם לשמור על בריאות גופו. כתב הרמב"ם פ"ד מהלכות דעות הלכה א' הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי ד' הוא שהרי אי אפשר
אנו נמצאים לפני התקדש חג מתן תורה ולא חג קבלת תורה. כיון שהתורה נתנה בשוה לכל עם ישראל והקבלה היא לפי הכלי שכל אחד ואחד
בספר חסידים תשמ"ט נשאל אדם כתב ס"ת מהודר ואחד העמודים נכתב בכתב רגיל האם עדיף לקרא בס"ת כזה או להוריד ממנו העמוד ולגנוז אותו א"ז
כתב הרמב"ם פ"א מחמץ ומצה הלכה ב'. החמץ בפסח אסור בהנאה. ואיסור חמץ ואיסור שאור שבו מחמיצין אחד הוא – ע"כ. וכתב הראב"ד אמר אברהם
מפעל למזון בצפון הארץ פנה לבד"ץ בית יוסף בבקשה לקבל כשרות. מאחר ותנאי ראשוני הוא לשלוח את הרכיבים של המוצר התברר שבאחד הרכיבים יש ג'לטין
א. במסכת עירובין דף מ: מברכין ברכת הזמן על פסח שבועות וסוכות. לגבי ראש השנה ויוה"כ אם מברכין שהחיינו יש מחלוקת רב ושמואל ס"ל לא
תקופת האביב מסמלת את פריחת הטבע וחיותו, לאחר החורף, שמצטייר בשביתה ורגיעה לארץ ולאלפי יצוריה. קול סופות ויללת סערות, תום תקופת הכפור וקרח, מופיעה השמש
רמב"ם פ' כ"ט מהלכות שבת הלכה א' מצות הקידוש בליל שבת היא מצות עשה שנאמר זכור את יום השבת לקדשו, זכרהו זכירת שבת וקדושה וצריך
האתר נבנה לע"נ אבינו מורינו הרב שלמה שלוש בן מזל טוב זצוק"ל | כל התכנים באתר מוגנים בזכויות יוצרים, ואין להשתמש בהם ללא קבלת אישור בכתב.