באומרת איני ניזונית ואיני עושה אם יכולה לחזור ואם יש הבדל בין אם אומרת איני ניזונת לעולם
הגמ' דף מז: תקנו מזונות תחת מעשי ידיה ופרקונה תחת פירות. וכתבו התו"ס דאינה יכולה לומר איני נפדית ואיני נותנת פירות ואע"ג דלרב הונא אשה
הגמ' דף מז: תקנו מזונות תחת מעשי ידיה ופרקונה תחת פירות. וכתבו התו"ס דאינה יכולה לומר איני נפדית ואיני נותנת פירות ואע"ג דלרב הונא אשה
ראיתי את מה שהעלה עמיתי הרה"ג הרב שאר ישוב כהן שליט"א לדון במועצת הרבנות הראשית להקים בית תפילה על הר הבית רחוק ממקום המקדש אליו
גמ' פסחים קפ: תנו רבנן בני חבורה שהיו מסובין וקדש עליהן היום מביאין לו כוס יין ואומר עליו קדושת היום ושני אומר עליו בהמ"ז. דברי
מלאכת מבשל: התנא נקט אופה אע"ג דלא הוי במשכן אלא תנא סדרא דפת נקט. גמ' עד: ופסק הרמב"ם פ"ט משבת הלכה א' האופה כגרוגרת חייב
לכבוד ***** שלוחא דרבנן ומוקיר רבנן שלום יערב וישע יקרב, הנדון: העברת קברים מבית קברות הבריטי של חללי מלחמת העולם השניה לבית עלמין יהודי
קימ"ל בכל התורה על פי שניים עדים יקום דבר. דהיינו, כל אדם בחזקתו וכדי לפגום את חזקתו בין לענין כשרות בין להוציא ממון קימ"ל המוציא
גמ' דף קי"א שמואל לטעמיה דאמר מליח כרותח כבוש כמבושל וכן בפסחים עו. וחולין צז: והגמרא לקמן קי"א: קערה שמלח בה בשר אסור לאכול בה
קימ"ל דבר שיש לו מתירין אפי' באלף לא בטיל אפילו באיסור דרבנן גמ' ביצה דף ג. ומדאורייתא בטל ברוב כמו כל האיסורים. רק חכמים החמירו
בהרבה שמות נתברך חג הפסח: חג המצות, חג החירות, חג הגאולה, חג המשפחה, חג האביב וכו'. בין כל מועדי ישראל המקודשים, נתייחד מימד מיוחד של
כתב הרמב"ם פ"ד מהלכות חנוכה הלכה י"ב מצוות חנוכה חביבה היא עד מאד וצריך אדם להדר בה כדי להודיע הנס ולהוסיף בשבח הקל ולהודות על
האתר נבנה לע"נ אבינו מורינו הרב שלמה שלוש בן מזל טוב זצוק"ל | כל התכנים באתר מוגנים בזכויות יוצרים, ואין להשתמש בהם ללא קבלת אישור בכתב.