פסיק רישא – בדאו' – ובאיסור דרבנן
הרמב"ם פ"י הלכה י"ז ז"ל המפיס שחין בשבת כדי להרחיב פי המכה כדרך שהרופאין עושין שהן מתכוונים ברפואה להרחיב פי המכה ה"ז חייב. ואם הפיסה
הרמב"ם פ"י הלכה י"ז ז"ל המפיס שחין בשבת כדי להרחיב פי המכה כדרך שהרופאין עושין שהן מתכוונים ברפואה להרחיב פי המכה ה"ז חייב. ואם הפיסה
קימ"ל בכל התורה כולה שלוחו של אדם כמותו וזה לא נלמד מסברא כי השכל האנושי לא מורה כך שאדם יכול להיות מיוצג ע"י אחר.
גמרא חולין קי"א דגים שעלו בקערה מותר לאוכלם ברותחים משום דהוי נ"ט בר נ"ט ונאמרו בזה ג' שיטות דעת הטור דגים רותחים שנתנם בקדרה של
אדם הקדיש ביתו לטובת ועד העדה המרוקאית. הבית היה משועבד. ההקדש אושר וקויים בבי"ד וגם המקדיש קיבל בקנין על כך לאחר שנה רוצה לחזור בו
רש"י בפרשת משפטים על הפסוק "ראשית ביכורי אדמתך תביא בית ד' אלוקיך" מכאן דאף בשביעית חייבים בביכורים לכן נאמר אף כאן "בכורי אדמתך" וכו' ובשפתי
המבשל בשבת קימ"ל בפ' אלו נערות לד. ובמרובה עא. וחולין ט"ו. גיטין נג. כרבי יהודה. דושמרתם את השבת כי קודם היא לכם היא קודש ואין
לעילוי נשמת ר' לוי ביסטריצקי זצ"ל, הרב הראשי לעיה"ק צפת, שמסר נפשו לרומם את קרנה של הרבנות בכל אתר ואתר בהיותו ממונה מטעם הרבנות הראשית.
א. חייב אדם לשמור על בריאות גופו. כתב הרמב"ם פ"ד מהלכות דעות הלכה א' הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי ד' הוא שהרי אי אפשר
כתב הרמב"ם פ"א מחמץ ומצה הלכה ב'. החמץ בפסח אסור בהנאה. ואיסור חמץ ואיסור שאור שבו מחמיצין אחד הוא – ע"כ. וכתב הראב"ד אמר אברהם
מפעל למזון בצפון הארץ פנה לבד"ץ בית יוסף בבקשה לקבל כשרות. מאחר ותנאי ראשוני הוא לשלוח את הרכיבים של המוצר התברר שבאחד הרכיבים יש ג'לטין
האתר נבנה לע"נ אבינו מורינו הרב שלמה שלוש בן מזל טוב זצוק"ל | כל התכנים באתר מוגנים בזכויות יוצרים, ואין להשתמש בהם ללא קבלת אישור בכתב.