התשובה אם היא מצווה חיובית
בס"ד התשובה אם היא מצווה חיובית כתב הרמב"ם בפרק א' מהלכות תשובה הל' א'. כל מצוות שבתורה בין עשה בין לא תעשה אם
בס"ד התשובה אם היא מצווה חיובית כתב הרמב"ם בפרק א' מהלכות תשובה הל' א'. כל מצוות שבתורה בין עשה בין לא תעשה אם
ערבי פסחים סמוך למנחה לא יאכל אדם עד שתחשך. והאי סמוך למנחה פ' רש"י קודם למנחה מעט. ורשב"ם פירש חצי שעה בתחילת שעה עשירית.
הסמל של פסח שמשהו חמץ אוסר. קשה, לא מצאנו בשאר האיסורים חומרא כזאת, דאיסורי דאורייתא הם, ביבש חד בתרי בלח בששים, כלאים אחד במאתים –
בשבת לפני פורים קוראים פרשת זכור, מצוה שמחייבת אותנו לזכור, לא לשכוח כדי להסמיך פרשה זו להמן שהוא מזרע עמלק "זכור את אשר עשה לך
הטור בהלכות פסח ס' ת"ל כתב וז"ל שבת שלפני פסח קוראים אותו שבת הגדול על שם הנס שאירע בו. מהו הנס המיוחד שקרה בשבת זו.
יש להסתפק אם יש שמחת חג בר"ה ויוה"כ כתב מר"ן בשו"ע ס' תקצז. סעיף א. אוכלין ושותים ושמחין ואין מתענין בר"ה, ולא בשבת שובה
דין חולה שיש בו סכנה לאו דוקא שעכשיו מסוכן אלא אם לא יקבל התרופה יסתכן גם בזה יש חיוב לטפל ולהשמע לדברי תורה האוסרת אכילת
בתקופת השואה הרבה יהודים הבריחו נכסיהם לבנקים שוויצריים והמפקידים אבד זכרם ויש ספק אם השאירו יורשים וגם אם יש יורשים הם לא יודעים שמורישיהם הפקידו
דף טו:משנה יו"ט שחל להיות ערב שבת לא יבשל בתחילה מיו"ט לשבת אבל מבשל ליו"ט ואם הותיר לשבת ועושה תבשיל מערב יו"ט וסומך עליו
גמ' בב"ת צז. אמר רב אין אומרים קידוש אלא על יין הראוי לנסך על גבי המזבח. ומסקנת הגמ' לאפוקי יין שריחו רע ויין מגולה –
האתר נבנה לע"נ אבינו מורינו הרב שלמה שלוש בן מזל טוב זצוק"ל | כל התכנים באתר מוגנים בזכויות יוצרים, ואין להשתמש בהם ללא קבלת אישור בכתב.