התשובה אם היא מצווה חיובית
בס"ד התשובה אם היא מצווה חיובית כתב הרמב"ם בפרק א' מהלכות תשובה הל' א'. כל מצוות שבתורה בין עשה בין לא תעשה אם
ערבי פסחים
ערבי פסחים סמוך למנחה לא יאכל אדם עד שתחשך. והאי סמוך למנחה פ' רש"י קודם למנחה מעט. ורשב"ם פירש חצי שעה בתחילת שעה עשירית.
פסיק רישא – בדאו' – ובאיסור דרבנן
הרמב"ם פ"י הלכה י"ז ז"ל המפיס שחין בשבת כדי להרחיב פי המכה כדרך שהרופאין עושין שהן מתכוונים ברפואה להרחיב פי המכה ה"ז חייב. ואם הפיסה
פסח חג האמונה
הסמל של פסח שמשהו חמץ אוסר. קשה, לא מצאנו בשאר האיסורים חומרא כזאת, דאיסורי דאורייתא הם, ביבש חד בתרי בלח בששים, כלאים אחד במאתים –
פרשת ויחי ב
יהודה אתה יודוך אחיך ידך בעורף אויבך ישתחוו לך בני אביך" אומר המדרש יהודה אחיך מודים בך, אמך מודה בך, אני בעצמי מודה בך –
פרשת ויחי א
"ויחי יעקב בארץ מצרים שבע עשרה שנה ויהי ימי יעקב שני חייו שבע שנים וארבעים ומאת שנה" יעקב אבינו, בחיר שבאבות, חי פחות מהם: אברהם
דרשת שבת הגדול
הטור בהלכות פסח ס' ת"ל כתב וז"ל שבת שלפני פסח קוראים אותו שבת הגדול על שם הנס שאירע בו. מהו הנס המיוחד שקרה בשבת זו.
יש להסתפק אם יש שמחת חג בר"ה ויוה"כ
יש להסתפק אם יש שמחת חג בר"ה ויוה"כ כתב מר"ן בשו"ע ס' תקצז. סעיף א. אוכלין ושותים ושמחין ואין מתענין בר"ה, ולא בשבת שובה
האם יש הבדל בין שליח ופועל
קימ"ל בכל התורה כולה שלוחו של אדם כמותו וזה לא נלמד מסברא כי השכל האנושי לא מורה כך שאדם יכול להיות מיוצג ע"י אחר.
תרופות שיש בהן תערובת חמץ בפסח
דין חולה שיש בו סכנה לאו דוקא שעכשיו מסוכן אלא אם לא יקבל התרופה יסתכן גם בזה יש חיוב לטפל ולהשמע לדברי תורה האוסרת אכילת
פקדונות קדושי השואה שהפקידו בבנקים
בתקופת השואה הרבה יהודים הבריחו נכסיהם לבנקים שוויצריים והמפקידים אבד זכרם ויש ספק אם השאירו יורשים וגם אם יש יורשים הם לא יודעים שמורישיהם הפקידו
הערה חשובה: דברי התורה ומאמרים אלה אינם מוגהים, והועלו כפי שהם.
קובץ מאמרים על חג הפסח - יצא לאור ערב פסח תשפ"ג
מאמרים וסיפורים שהתקבלו מבני המשפחה ואברכי הקהילה , נשמח לקבל עוד למייל info@harav.org.il או בדף יצירת קשר באתר